Poczta głosowa dla wielu osób stanowi niezwykle przydatne rozwiązanie. Nie brakuje jednak przeciwników tej formy zwłaszcza, że często niemożliwe jest odsłuchanie wiadomości na czas. Pożyteczność poczty pozostaje więc dyskusyjna. Ponieważ na rynku działa wiele sieci, w każdej z nich dezaktywacja poczty może przebiegać inaczej. Jest jednak o wiele łatwiejsze, niż początkowo może się wydawać.

Niektóre z sieci komórkowych zdecydowanie dominują nad innymi w kwestii liczby użytkowników. Stąd też praktyczną informację stanowi to, jak wyłączyć pocztę w Play. Głównym mankamentem poczty głosowej, która z założenia miała być funkcją przydatną w sytuacji, gdy nie możemy odebrać ważnego połączenia pozostaje to, że łącząc się z nią osoba dzwoniąca za to płaci. Często niezależnie od taryfy wybranej w rodzimej sieci.

Operator Play oferuje różne typy poczty. Standardowa usługa działa w sposób najprostszy – po prostu odsłuchuje się wiadomość nagraną przez dzwoniącego wybierając określony numer telefonu (*200 lub 790 200 200). Poczta głosowa typu Lite jest wygodniejsza – wiadomość otrzymuje się bowiem w formie MMS do odsłuchania. Poczta głosowa może być również dostępna w formie mailowej. W zależności od wybranego wariantu poczta może być usługą płatną lub nie, z funkcją zapisywania wiadomości głosowych etc.

Jak wyłaczyc poczte w Play

Sposobów na to, jak wyłączyć pocztę w Play jest kilka. Dezaktywacja przebiegać może z pomocą pracowników Biura Obsługi Klienta (tel. 790 500 500 lub *500), w salonie sprzedaży, ale i samodzielnie. Ostatni wariant jest szczególnie wygodny, ponieważ wystarczy wpisać w telefon określony kod. Dla standardowej wersji usługi to *111*56*1# (lub *111*56*2#,*111*56*3#), analogicznie dla kolejnych: Lite – *111*144*1#; Email – *111*9*1#; PRO – *111*5*1#. Kod każdorazowo zatwierdza się przyciskiem połączenia. Prawda, że to nieskomplikowane?