Założenie strony internetowej w dzisiejszych czasach wiąże się przede wszystkim z marketingiem. Nie tyle robimy to w celach informacyjnych, co przede wszystkim ze względu na to, iż tak robi nasza konkurencja. Nie chcesz pozostać w tyle, postępuj tak jak Twoi branżowi rywale. Niemniej jednak sam fakt posiadania indywidualnej witryny www nie jest jeszcze trikiem reklamowym na tyle skutecznym, aby można było spać spokojnie, że przyciągnie on szerokie grono zainteresowanych, którzy zdecydują się na korzystanie z naszych produktów czy usług oraz regularne odwiedzanie prowadzonego przez nas serwisu. Podstawowym wyznacznikiem dobrej domeny okazuje się zwłaszcza jej idealna nazwa. Poniżej przedstawimy parę efektywnych wskazówek dotyczących tego, na czym powinna się opierać właściwa selekcja.

Unikatowa nie znaczy chwytliwa

Nie ma możliwości, aby jedną i to samą domenę posiadała Twoja strona i jakikolwiek innych portal w sieci. Każda witryna obowiązkowo musi być unikalna, ale nie oznacza to, że nie ma mnóstwa bardzo podobnych, mocno zbliżonych i niemal do złudzenia identycznie wyglądających adresów internetowych. Dlatego też dobrze jest nie wybierać domeny z przypadku, na łapu-capu, czy kierując się po prostu tym, że określona nazwa w danym momencie, gdy my poszukujemy adresu www jest wolna. Niezbędne jest gruntowne przeanalizowaniu paru kluczowych czynników, jakie niewątpliwie przesądzają o tym, że strona internetowa będzie zgodna z polityką i charakterem naszej firmy, nawiąże do rodzaju strony, którą ma reprezentować itd. Eksperci radzą, aby nie stosować opcji z subdomenami, bowiem wówczas nie ma szans na to, abyśmy posiadali prawa do domeny głównej. Poza tym, nie jest także prostym zabiegiem pozycjonowanie stricte samej subdomeny, gdyż wykonując jakiekolwiek operacje z zakresu szeroko rozumianego SEO, w zasadzie odnoszą się one do domeny, a nie subdomeny.

Chwytliwa nie znaczy przesadzona

Wydawać by się mogło, że im bardziej wyszukane nazewnictwo widnieje w pasku adresowym naszej strony internetowej, tym lepiej, bo przecież o to w dzisiejszych czasach chodzi- wyróżnić się z szeregu innych, przeciętnych jakością serwisów. Teoretycznie tak, ale w praktyce kreatywna domena nie jest dobrym rozwiązaniem ze względu na to, że ciężko jest ją zapamiętać, więc statystyczny Kowalski prędzej przekręci naszą nietuzinkową nazwę adresową aniżeli ją za pierwszym razem poprawnie wpisze w wyszukiwarkę. Pamiętajmy, że nie każdy użytkownik sieci jest na tyle cierpliwy i wytrwały, aby z determinacją upierać się przy kilkukrotnym wklepywaniu adresu www, zwłaszcza kiedy w Internecie aż roi się od rozlicznych witryn proponujących dokładnie ten sam rodzaj poszukiwanych usług czy produktów. A zatem – trudniejsza nazwa w domenie niestety zniechęca i pociąga za sobą ryzyko związane z tym, że internauta nie zapamięta dokładnie adresu i zdemotywuje się do podejmowania kolejnych prób. Jako skomplikowane uznaje się nie tylko takie frazy, które dziwnie brzmią czy są zbitką niepospolitych wyrazów, lecz również niemile widziane są trudne do wypowiedzenia obcojęzyczne określenia, jakie nie są powszechnie znane. Jeżeli mimo naszych porad nadal jest Ci trudno przejść z teorii do praktyki i nie wiesz, jaka nazwa adresowa byłaby strzałem w dziesiątkę akurat w przypadku Twojego serwisu, nie zwlekaj – skontaktuj się ze specjalistami takimi jak doświadczona ekipa przykładowej firmy Linuxpl.com. Nie tylko uzyskasz profesjonalną poradę, ale także solidne wsparcie techniczne w zakresie rejestracji wybranej domeny.